Öroninflammation

Igår såg jag nåt på håll som såg så konstigt ut i Oscars öra. Vid en närmare titt såg jag att det rann lite blod ur örat. Så när Peter kom hem bar det upp till SÄS och barnakuten. Medans vi vänta terrorisera Åskan rummet vi var i han rev och drog iallt han kom åt. Kasta alla leksaker omkring sig. Varav en leksak var ett pussel som hans pappa fick pussla ihop hela tiden. Sängen som var i rummet, under den satt det ett klistermärke. Vet ni vad det stog....OSCAR. :) Så numera bor det hemma hos oss.
När läkaren väl kom efter nån timma konstaterades det att han hade öroninflammation. Han ska ha medicin nu i 7 dagar och sen ska vi tillbaka till vår läkare på BVC om 2 månader på kontroll av örat.
Får hoppas vår lilla kille blir frisk efter detta nu. Nu är vi trötta på att nån i familjen är sjuk.
Vi vägde Oscar och nu väger han 10,3 kg. Stor kille nu. Och så har hans 5:e tand börjat titta fram.
Och medans vi väntade så passa jag på att mäta mig då det fanns en sån där riktig mätsticka. Jag blev så glad när jag var 166 cm jag som så länge varit 165. Sa till Peter jag har växt 1 cm och var jätteglad för det. Då sa Peter bara -Men du har ju skor på dig nu. Dumma han.
Så i eftermiddag blir det att åka till apoteket och hämta ut medicinen och sen en liten tur till Ica MAxi eller nån annan affär och handla. Brukar mest bli Ica Maxi, då den ligger bäst till för vår del. Ibland blir det oxå Willys, fast då i Skene.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0